Alla inlägg den 26 oktober 2009

Av Anki - 26 oktober 2009 19:33

Idag har vi haft en hektisk dag trots höstlovet.


Vi började dagen hos logopeden som sedan avlöstes av ett sossbesök.

På eftermiddagen skulle vi ha haft ett föräldraumgänge som uteblev.


Nu böjar jag känna förväntan över masvinsutställningen på Söndag

Jag har anmält 4 marsvin i ras och två i petklass.

Tyvärr så har min skinnyhane en taskig burgranne och har fått ett bett i nosen så jag kanske inte får honom med mej. Jag får se hur det läker i veckan. Jag ska även ta med fyra stycken tillsaludjur.


Till middag idag har jag lagat en rätt som jag hittade på själv för något år sedan och som sedan blev en sucse' i familjen. Eftersom Björn gärna kokar potatis, MYCKET potatis, så har jag ofta kall kokt potatis i kylen som annars får slängas, här kommer mitt middagstips:


Till en större familj:

Ca 12 kokta kalla pressade potatisar. Blandas med tre rivna morötter, tre ägg ca 1 dl mjölk, salta och peppra efter smak. Stek blandningen som rårakor.

Servearas med bacon, stekt sidfläsk, rivna morötter och lingonsylt. Mums!




Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards