Alla inlägg den 17 september 2008

Av Anki - 17 september 2008 21:46

Nu blomstrar livet på min lilla djurfarm.


Man kan nästan tro att det är vår i luften, bebisar i varje hörn.

Förutom alla masvinsungar så har jag två kullar med kaninungar som är en respektive två veckor gamla.

Och igår fick jag min första kull med rått-ungar.

Lustigt nog bara två stycken och den ena var dödfödd så den kvarvarande lär bli en stor och välgödd krabat.

Mamma Tiffany är naken, och pappa har päls och det finns även dumbo i släkten så det ska bli roligt och se vad det blir av den här lilla rådisen.


Och i kväll mellan kl 20-21 föddes min första skinnykull.

Jag hade tur och var med under födseln och det var lite speciellt när dom små "griskultingarna" kom fram. Två honor och en hane.

e: Imargos Vodka Tonic u: Plamate

Dom ser väldigt lite behårade ut men det kanske förändras?

Eller hur var det med det ni som föder upp skinny...?


Vi har även hunnit med att sätta upp bården i Isaks rum så nu börjar man kunna se resultatet.

På den yta som är magnetisk hänger en av hans första teckningar från dagistiden och i helgen ska jag köpa fler magneter så att han får upp sitt schema och lite foton.



Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards