Alla inlägg den 15 september 2008

Av Anki - 15 september 2008 21:27

På grund av de senaste veckornas babyboom så har jag nu lagt ut nya marsvin på min Till-salu sida och säljer marsvinsungar som jag helst skulle vilja behålla.

Men för platsens och husfridens skull ( oj nu tog jag i, jag som har världens mest lojala familj) så måste jag försöka sälja några, så kika gärna in på:


123minsida.se/Mosaiques


Visar även stolt upp den första bilden på kullen som föddes igår.

de två honorna till vänster och hanarna till höger.

Kan det bli bättre?


Av Anki - 15 september 2008 13:40

Eftersom tiden går och barnen blir större så kräver även vårt hem vissa förändringar.


När vi flyttade in i vårt hem för 6 år sedan så målade jag vår yngsta son Isaks rum och satte upp Nalle-Phu bård.

De senaste tre åren har han tyckt att det har varit pinsamt att ta hem kompisar till sitt barnsliga rum och jag har väntat på att få ett tillfälle för att samla tillräckligt med tid och kraft för att göra honom till viljes.


I helgen så blev Emil och Isak hembjudna till min stora pojke Magnus och hans flickvän som bor i Märsta.

Och när vi åkte till bussen i fredags så svängde vi in på färgbutiken och hittade en bård med motiv som han tyckte att var ok.

Bården var ganska dyr men eftersom jag skulle måla resten, inte tapetsera, så gjorde jag ett överslag att det tillsammans skulle bli en rimlig kostnad.


På vägen hem från bussen svängde jag åter in på färg affären och köpte två färger som matchade bården och så satte jag igång.


Och igår kväll när pojkarna kom hem så var jag klar med målningen, nu är det bara bården som måste beställas som fattas.

Och så lite ny inredning förstås.

En ny garderob och nya vägghyllor får det bli, kanske en tur till Ikea nästa helg...


Ett stor TACK även till Mange som tog hand om sina små-bröder i helgen så att jag fick tid och möjlighet att göra detta.





Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards