Alla inlägg den 21 maj 2008

Av Anki - 21 maj 2008 22:03

Största glädje över Siris ungar byttes senare under dagen till den största sorg.


När jag kom ut vid 20.00 för att titta till Siri och ungarna så hade Miraquelle fött sin kull.

Alla var döda och hade hinnorna kvar över huvudet så troligtvis hade hon blivit rädd och inte förstått vad hon skulle göra.

Fem stycken jättefina ungar mellan 70-90 gram.

Jag är så ledsen över att jag inte hann med, kanske att jag hade kunnat rädda dom om jag hade varit där just när hon födde.


Jag tror aldrig att jag har sett fram emot en kull så mycket som jag har gjort med den här, och Miraquelle har ju även haft så svårt att bli dräktig.


Jag är tveksam över om hon kommer att klara sej själv nu eller om hon har blivit för medtagen av det hela. Gumman min..


Den andra katastrofen skedde för en timmma sedan.

Emil smet ut före läggdags och hoppade på den blöta studsmattan och halkade och slog i ryggen.

Han hade jätte ont i ryggen och nacken så vi beslutade oss för att Björn skulle åka in med honom till sjukhuset, torligtvis blir det väl en röntgen där inatt.


Jag hoppas verkligen att han inte har skadat sej allvarligt, man blir ju väldigt orolig när det är ryggen och nacken.


Jag hoppas att Björn ringer snart och berättat vad läkaren sa efter den första undersökningen.


/Anki=Trött och orolig mamma och matte


Av Anki - 21 maj 2008 17:22

Idag har jag varit på mammografi och när jag kom hem så hade Siri just fött sina ungar.


6 stycken, inte undra på att hon var stor!


En var dödfödd och det var nog kanske bra eftersom hon kommer att få fullt skägg med att dia dessa 5 som är pigga och med bra vikt på 62-92 gram.


Av de som lever så var tre hanar och två honor.

Dom fick genast namn på H.

Hux-flux, Hokus-pokus, Hagar, Hiawata och Henrietta.


Jag tror inte att Torkel hade hunnit para om henne eftersom ungarna fortfarande var fuktiga när jag kom hem så nu har han fått byta dam och går tillsammans med Mosaiques Sockervadd, som ni ser på min presentationsbild.

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards