Direktlänk till inlägg 10 november 2008

Rubrik saknas

Av Anki - 10 november 2008 18:14

Wow! idag kl 10.18 blev jag stolt mormor till lilla Gabriel (som jag tror att han ska få heta) Jag har svår att känna av den nya epoken i mitt liv med 7 egna barn i huset mella 1,5 och 17 år men jag firade dock tilldragelsen på Gävle sjukhus med en kyckligsasallad i en sjukhus korridor medans min lilla 3-åring blev opererad och fick rör i sina öron.


om jag har riktigt tur och kan eleminera alla mina goda vänner så kanske att jag kan få barnvakt imorgon så att jag kan åka ner till Stockholm och få krama om Lina och den lilla killen.


Jag förstår att Lina hade det ganska tufft under förlossninge och säger bara:

-Bra kämpat gumman min! tack för att jag har fått uppleva att bli Mormor.


Och tillägnar även den här dikten som min mamma har skrivit, till min dotter och mitt barnbarn.


TILL EN NY MÄNNISKA:


 
 
Ingen bild

Anneli

10 november 2008 22:10

Grttis Anki, själv får jag vänta till i maj innan jag blir mormor. Men var tog dikten vägen??? Ser inte den på min dator i allafall. Skulle väldigt gärna vilja ta del av den.

 
Ingela

Ingela

11 november 2008 15:14

Hej Anki
Ett stort GRATTIS till barn-barnet =). Själv blev jag "bonus mormor" för snart 2månader sedan till en liten pojk. Det är sambons första barn-barn.

Tråkiga nyheter: jag kommer inom kort att sluta med marsvin aveln, du får läsa anledningen i inlägget "här händer det saker" i min blogg.

Ser fram emot att få läsa dikten...

Mvh: Ingela

http://northstar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Malin

12 november 2008 09:52

Grattis till dig som blivit mormor och till Lina som blivit mamma!! Tack för i lördags, lika trevligt som alltid!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki - 14 maj 2012 12:56


Som fyraåring tyckte jag att Anders Linder var det tjusigaste som fanns när han sjöng "Åh fröken Lisselotte" på TV och spelade på sin cello. Till min föräldrar sa jag övertygande att:-Honom ska jag gifta mig med när jag blir stor, om han inte är en g...

Av Anki - 24 maj 2011 21:33

Tantvarning 1: Ikväll har jag gjort det! Det som jag länge har drömt om men inte fattat mod till att genomföra: -Jag har packat allt mitt studiematerial inför morgondagen på högskolan i en dragväska! Tänk hur många gånger jag förbannat min fåfäng...

Av Anki - 4 maj 2011 21:22

Säg den glädje som är långvarig... Sent igår kväll när jag gick ut för att natta mina djur såg jag Att Tyra inte mådde så bra. Och varningklockorna började ringa.. Imorse när jag vaknade för att fira min födelsedag så stod jag  inför fakta. Tyra ...

Av Anki - 3 maj 2011 21:58

Äntligen föddes det en kull i mitt marsvinsrum. Den 1/5 föddes den andra Mosaiques-kullen för i år. Och det beror inte på att marvinen inte har haft tillfälle att para sig, utan dels för att jag inte har haft så mång djur att sätt ihop för parning ef...

Av Anki - 16 mars 2011 18:04

Ni som följer mig på Facebook har säkert uppmärksammat att vi på sista tiden har haft riktigt otur med våra fyrbenta vänner. Dels förlorade vi vår unghund Chanel genom en bilolycka den 27/2. Dels somnade vår älskade marsrsvinshona Bella in i går efte...

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards