Alla inlägg den 5 november 2008

Av Anki - 5 november 2008 21:49

Eftersom jag har varit för trött för att blogga på sista tiden så vill jag bara ge en snabb redogörelse om hur vi har det med folk och fä.


Vi kämpar på med vår "storfamilj" .

De nya barnen börjar känna sej hemma nu med allt vad det innebär,- positivt och negativt.

Testar våra gränser -eftersom dom känner sej trygga.

Börjar ha ro och koncentration att leka och lyssna på en hel saga- eftersom tillvaron här är förutsägbar.


Min stora dotter "biologen" ska snart föda sitt första barn.

Hon är beräknad till 8/11.

Lina har jättejobbigt just nu med en klämd icciasnerv (stavade jag rätt nu?)

Jag skulle så gärna vilja åka ner till henne och pyssla om henne men jag har ingen möjlighet att få barnvakt till de små. Och jag tror inte att hon skulle orka med 9 pers just nu i sin lilla tvåa så jag kan bara knäppa händerna och be en bön för att hon ska få föda snart och att allt ska gå bra för både henne och lillkillen.


Anki trissar och dissar:


Trissar: Obama som blev USA:s första svarta president igår.

             Att bli mormor



Dissar: Att jag inte har möjlighet att finnas där för min dotter just nu.

           Rasister


På djurfronten:

Jag har fått två kullar med satinsheltie och bärare igår.

Dom är sååå fina. Tänk om man skulle ha plats och möjlighet att spara alla ungar som man skulle vilja behålla.....

Och framför allt tid. Jag skulle önska minst 48 timmar per dygn och ett riktigt långt liv för att hinna med alla mina projekt.

Och det är bara att inse att det är halvtid.

 (Håll i er nu för här kommer det mer andligt "dravel")

Men jag får väl säga som Gävlebon Tomas Di Lewa gjorde när någon frågade honom om hans ålder:

-Jag är evig... Men för egen del så tror jag inte på det  i den här existensen och jag har så mycket att hinna göra här.


Min pappa som är 77 år och som har hur mycket som helst att göra trots sin ålder sa en gång på bredaste norrländska:

- Jag skull då skämmes, om jag kom till himlen utvilad.


Och kanske att det ligger något i det. Eller också ligger aktivitetsnivån i släkten.

Ett annat alternativ är även förstås att jag har "ADHD-light" som Carolina Gynning.

Jag som har gått kurs i neuropsykiatri borde kanske kunna ställa min egen diagnos.


Men nu ska jag göra kväll så att jag orkar med morgondagens tempo.

Godnatt med er.  /Anki

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards