Alla inlägg den 4 januari 2010

Av Anki - 4 januari 2010 19:58

Idag tjänade Benito sin första 100-lapp.

Vi hittade nämligen en plånbok när vi var ute och promenerade på nyårsdagen.

Den var nästan helt översnöad, men eftersom han markerade så sparkade jag till det som stack upp i snödrivan och fram kom en plånbok. Väl hemma ringde vi ägaren eftersom passet låg i. Vi bestämde att vi skulle lägga plånboken i vår brevlåda så att han kunde hämta den där. Och idag när jag tog in posten låg det ett kuvert i lådan med texten "till den duktiga hunden". Det kom ju väl tillpass eftersom hans drak-dräkt även låg i brevådan med ett inbetalningskort på 218:-

Så nu är han bara skyldig mej 118:- villsäga.


I eftermiddag tog jag även fram babysittern eftersom Moa och Nathalie väntade sitt vanliga måndags-umgänges-besök. Men eftersom besöket uteblev så passade hundarna  istället på att prova stolen.                    

                                                     


         

-Skönt tyckte Benito.

-Vad gör du undrar Tindra, får jag också va´med?


Av Anki - 4 januari 2010 15:43

Invägning i morse. Startvikt 63.4 kg.

jag har lagt på mig 7.8 kr sedan försommaren. Allt är ren choklad. Jag har ju goda matvanor men öser man på för mycket mat med feta såser så blir det ju också fel. Så nu gäller det att räta  upp det här fort som blixten. Jag vill se resultat fort annars tappar jag oftast sugen. Min plan är att gå ner 2,5-3 kg i månaden.

Nu har jag varit på ICA och fyllt kundvagnen med solrosfrön, sallad, sojakorv, kyckling, lax, dinkelfrön och massa annat som är ok att äta.

Imorse åt jag en tallrik med havregrynsgröt och en husmans med lättost (istället för margarin) och en skiva kalkon som pålägg. Sedan blev det en 4 kilometers hundpromenad. Nu ligger det en lax i ugnen. Sedan blir det till att inventera frysen och kylen och skriva matlista. Stress och dålig planering kan lätt sättta käppar i hjulet annars när man är jättehungrig så att  man stoppar i  sig fel saker.

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards