Alla inlägg den 9 januari 2010

Av Anki - 9 januari 2010 19:12

Idag blev jag riktigt glad när jag kom ute i marsvinsrummet och såg att min pe. white hona Mosaiques Tyra hade fått en unge efter Sch Trollstugans Alf. En stadig jätte fin krabat med bra typ och bra öron. Vad kan man då mer begära?  

Ja möjligen att han hade varit en hon istället men jag ska nog försöka att behålla honom ändå. Eftersom jag fortfarande har fyra vuxna hanar som jag ska försöka omplacera. Han är lite speciell för mig eftersom Hans mamma Tyra är den enda ungen jag har kvar efter Mosaiques Halloweena. Som är min hittills ända self champion. Halloweena dog tragiskt när hon födde sin första kull. men jag lyckades klara Tyra och en kullsyster som jag födde upp förhand. Sedan har Tyra i sin tur född två dödfödda kullar så jag hade nästan gett upp hoppet om att få någontig mer efter den linjen. Han ska få namnet Blizzard=snöstorm. Jag tyckte att det passade bra i det här vädret och med den färgen.



Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards