Direktlänk till inlägg 24 januari 2009

Kris... och lördagsbön

Av Anki - 24 januari 2009 19:08

Nu är det verkligen kris, slut på spån i större förpackningar och säckar på alla sågverk och leverantörer i Gävleborg.


Jag som förbrukar 300 liter i veckan kan omöjligt köpa små förpackningar på zoobutikerna.

Jag vill ju städa alla mina burar varje vecka så nu känns det inte alls bra.


Om det finns någon som kan tipsa om något ställe där man kan få köpa spån tillfälligtvis så får ni gärna höra av er.

Eller om det finns någon inom rimligt avstånd som kan sälja en bal till mej.


Jag brukar köpa balar på Sandströms trävaruhandel i Sandviken, alterantivt på Granngården men båda har slut och vet inte när dom får hem.


Vi kollade även Wallströms trä i sandviken med fick nobben.


Björn passerade Uppsala igår och även där var det slut spån på Granngården!  Nog om det problemet.


Vi har ivarjefall tillbringat dagen i snöstormen på Kungsberget.

Emils lycka var gjord när det var tävling i backen "Tjej-rajl jam".

Han lyckades även tigga sej till en skylt, så nu står det "Endast för Tjejer"

på hans dörr. Och då sa jag att det var ju bra för då får ju jag komma in, men då sa han att det bara var för snygga tjejer, bara att bita ihop alltså.

Men jag dög ivarjefall till att servera varm choklad och bjuda på godispengar.


Nu ikväll så har tjejtjusaren och Isak, Sonja och hennes pojkvän Cristoffer gått till pingst kyrkan på ungdomskväll.

Jag är så tacksam att dom fortfarande väljer ett sånt alternativ på lördagskvällen.


"Tack Gud för min stora stökiga familj, tack för att vi är friska. Tack även för alla våra fyrbenta vänner. Välsigna alla där ute den här lördagskvällen och beskydda alla som är ute och kör bil i ovädret. Och beskydda även oss när vi ska köra till Säter imorgon. Välsigna även våra stora barn och barnbarn och alla mina vänner, Amen"


 
 
carina

carina

26 januari 2009 08:03

Jag tänker likadant på Fredagskvällarna då dotter är på kyrkans ungdomsmöten

http://www.rubinen777.blogg.se

 
Ronja

Ronja

26 januari 2009 15:02

Hej! Har ni kollat med ASA i alfta? vi köpte spån där för 2 veckor sen, ev att de får hem före granngården, det är ju en bit att åka men man kan ju alltid ringa och kolla:) 0271-10163 är nummret, hemsida http://www.travaruhuset-alfta.se/ Mvh Ronja

http://www.lightsmarsvin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki - 14 maj 2012 12:56


Som fyraåring tyckte jag att Anders Linder var det tjusigaste som fanns när han sjöng "Åh fröken Lisselotte" på TV och spelade på sin cello. Till min föräldrar sa jag övertygande att:-Honom ska jag gifta mig med när jag blir stor, om han inte är en g...

Av Anki - 24 maj 2011 21:33

Tantvarning 1: Ikväll har jag gjort det! Det som jag länge har drömt om men inte fattat mod till att genomföra: -Jag har packat allt mitt studiematerial inför morgondagen på högskolan i en dragväska! Tänk hur många gånger jag förbannat min fåfäng...

Av Anki - 4 maj 2011 21:22

Säg den glädje som är långvarig... Sent igår kväll när jag gick ut för att natta mina djur såg jag Att Tyra inte mådde så bra. Och varningklockorna började ringa.. Imorse när jag vaknade för att fira min födelsedag så stod jag  inför fakta. Tyra ...

Av Anki - 3 maj 2011 21:58

Äntligen föddes det en kull i mitt marsvinsrum. Den 1/5 föddes den andra Mosaiques-kullen för i år. Och det beror inte på att marvinen inte har haft tillfälle att para sig, utan dels för att jag inte har haft så mång djur att sätt ihop för parning ef...

Av Anki - 16 mars 2011 18:04

Ni som följer mig på Facebook har säkert uppmärksammat att vi på sista tiden har haft riktigt otur med våra fyrbenta vänner. Dels förlorade vi vår unghund Chanel genom en bilolycka den 27/2. Dels somnade vår älskade marsrsvinshona Bella in i går efte...

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards