Alla inlägg den 28 januari 2009

Av Anki - 28 januari 2009 20:08

Spånbalarna nu på plats i tryggt förvar!

Det hade tydligen varit klappjakt efter spån på firman Karl Hedin i Hofors i eftermiddag, och den personalen som hade ställt undan mina balar hade fått utstått spått och spe. 

Jag hade väl aldrig kunnat tro att det skulle kunna vara på det här viset, men nu vet man att det är bäst att bunkra upp....

Av Anki - 28 januari 2009 14:36

"Barmorskan" Cornelia hade rätt som väntade på att Playmate skulle föda i går eftermiddag. I natt födde hon nämligen 4 stycken ungar.

Tyvärr så var en död men de kvarvarande går inte av för hackor,

maken till söta skinnyungar har jag aldrig skådat.

Från vänster på bilden: hane, hane ,hona.

Alla har stora veckfria öron, bred nacke och de två hanarna har även korta breda huvuden.

Tyvärr så är pe. white hanen lite överbehårad.

Far till kullen är Orpehus, en jätte maffig hane som har fått ett cert på sin enda utställning, nu i Mars så ska jag fortsätta att ställa honom så jag hoppas på fler fina bedömningar.


Det verkar som om det har löst sej på spånfronten.

Vi har raggat upp de sista 3 balarna på ett sågverk i Hofors som är öronmärkta tills vi hämtar i eftermiddag. PHU!

Det är min underbart snälla man Björn som har ringt runt hela gävleborg med omnejd och raggat spån och slutligen fårr napp.

Ett företag berättade att det hade till och med hade varit inbrott på ett sågverk en natt av spån tjuvar i den desparata hysteri som tydligan har utbrutit i den stora spånjakten.




Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards