Alla inlägg den 27 januari 2009

Av Anki - 27 januari 2009 16:50

Den 30/1 trodde jag att det var dags för min nästa marsvinskull att födas.

det är skinnyhonan Playmate som väntar tillökning.


Jag såg när hon blev parad och därför har jag beräknat henne till detta datum. Men när jag fodrade djuren idag så ser jag hur hennes burkompis Cornelia sitter på huk i spänd förväntan och ser ut som om hon väntar på att hennes kompis ska böraj föda.

När jag kände på Playmate så upptäckte jag att hon är helt öppen så kanske att Cornelia har rätt, att de små liven kommer att födas lite tidigare.

Om hon skulle få värkar nu så ska det nog gå bra eftersom hon bara har tre dygn kvar till fullgången tid.


Jag har fortfarande inte lyckats få tag på spån till mina burar, tydligen så har det med låg-kunjungturen att gör att det inte sågas lika mycket.

Det får nog bil en tur till Hofors för att köpa papperspellets "Toa-lätt".

Eftersom det tillverkas där så kan man köpa derekt från tillverkaren och komma undan lite billigare.

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards