Alla inlägg den 27 juni 2008

Av Anki - 27 juni 2008 18:44

Som svar på Jessicas utmaning kommer min här....


Regler:

Beskriv först reglerna- svara på frågorna-

Välj ut någon/några  personer som du vill ska svara och utaman dem i deras Bloggar-

Låt personen som utamanade dej veta när du har svarat på deras utmaning.


Fem saker som finns på din att-göra-lista idag:

På min lista idag:

Städa- passa på när huset inte är fullt av folk.

Sköta om djuren- mata, städa några burar och trimma Yalero

Bada- Behöver en "totalmakeover" innan jag kan skifta från mamma/matte-Anki till jobb-Anki.

Jobba- Jobbar på Furulunds behandlingshem mellan 16-22.

Slå in presenter till Elin som vi ska fira i morgon.


Vad gjorde du för 10 år sedan?

Jag: Bodde på Venngarn utanför Sigtuna.

Var hög-gravid och väntade min yngsta son Isak som föddes den 10/8.


Fem saker som du skulle göra om du var biljonär

Jag skulle:

Öppna ett barnhem i Bolivia.

Skänka mycket pengar till missbruksvård på kristen grund, Typ Erik Edinstiftelsen.

Öppna ett omplaceringshem för övergivna djur.

Skämma bort mina barn med fyrhjuligar och annat som står på önskelistan.

Bygga om i marsvinsrummet med nya lättstädade burskåp.


Personer du vill veta mer om:

Då utmanar jag Luneas bloggaren Sophie.









Av Anki - 27 juni 2008 18:16

Idag  har Siris och Torkels tre söner varit ute i en hage på gräsmattan.

Dom är bara så söta och pigga alla tre och spritter runt som små poppcorn så fort man pratar med dom.


Det är trist att det är så svårt att sälja vita marsvin till kel.

Dom är ju både lättskötta och har ett härligt temperament.

En av ungarna är tingad av Pia (Trollstugans) men det två andra hanarna söker fortfarande nytt hem.


Av det två honorna i kullen så hade jag först bestämt mej för att behålla Hagar som är self. men nu har jag ändrat mej och kommer att behålla den crestade honan Henrietta för egen del så Hagar är till salu.


Om någon vecka så kommer även min rexhona Buttercups Izazza och Sch Mosaiques Baron att få smått.

Det ska bli roligt att se vad som döljer sej där inne i hennes mage.

Dom har haft två kullar tidigare och fått ungar i både de white, black, silverag. och chocolate.


Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards