Alla inlägg den 8 juni 2008

Av Anki - 8 juni 2008 17:14

Igår fick jag min första lakelandkull.

Det var min skinnyhane Vodka Tonic och min pet hona Sally som fick ungar.


Tyvärr så gick det inte så bra.

Två var dödfödda och den tredje en jättefin gholdenhane men supersträv päls hade inte blivit omhändertagen av sin mamma från början så han är jätte kravlig.


Så nu har handmatnings-sprutan kommit fram igen eftersom hans mamma högaktningsfullt skiter i honom.


Så nu sitter jag åter här med en liten hane som jag hade så stora förväntningar på med dubbla Jumping Jack Flach linjer och Birk som Mormorsfar och försöker uppehålla livsgnistan.

Jag vet att oddsen inte är höga men jag har ju faktiskt räddat ett par ungar som jag har handmatat.


Jag tycker dock att det är svårt att veta hur mycket man ska ge en sån här liten krake per mål och dygn, så om du sitter inne med några goda råd så får du gärna dela med dej här på bloggen eller på min mail.




Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards