Alla inlägg den 10 juni 2008

Av Anki - 10 juni 2008 20:56

Det gick inte bra med lakeland-ungen.

Han somnade in samma kväll.


Jag upplevde faktiskt inte att han var SÅ dålig när jag hade matat honom sista gången, men jag tror faktiskt att det var hans tjocka mamma som lade sej på honom så att han hade blivit kvävd eftersom han dog så hastigt.

Jag hade föst in dom i bolådan för att försöka framkallan lite modersinstinkter och han var ju inte så snabb i sina rörelser, snacka om dålig morsa. Men det var kanske lika bra för honom att få somna in.


Men en annan hona som sköter sin kull med bravur är Trollstugans Siri som diar och pysslar och grejar med sin kull på 5 stycken ungar.

 Alla växer så att det knakar , ja så olika kan det vara i djurens värld....


Mina egna avkommor har ju skolavslutning i morgon så här är det fullt upp med förberedelser och tårtbak.

Det verkar mulna på och även kunna komma en regnskur imorgon så nu har vi bett här att vi ska få ha uppehåll så att vi kan sitta ute och fika.

Och barnatro brukar ju ha en otrolig förmåga att nå upp...

Det vore ju typiskt om det blir dåligt väder på skolavslutningen nu när vi har haft sommar så länge, i går kunde vi även skryta med landets värmerekord 29 grader i Gävle!


Idag sätter jag in en bild på satinbärarkullen.


Soliga hälsningar /Anki

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards