Alla inlägg den 21 juni 2008

Av Anki - 21 juni 2008 20:48

Nu har det skett det som jag aldrig trodde att skulle hända.


Min enda biologiska dotter liksom mitt äldsta barn Lina ska få bebis!

Jag ska bli Mormor! WOW


Min duktiga stora tjej har bara haft jobb och karriär för ögonen men helt plötsligt har visst den biologiska klockan klämtat.

Jag förstår ifs. att hon har väntat längre än vad jag gjorde med att bli Mamma eftersom hon har vuxit upp som storasyster till tre busiga bröder plus några bonus-syskon. Den tjejen kan byta blöjor hon...


Eftersom jag har spritt ut min barna-skara, min äldsta på 27 år och den yngsta sonen på 10 så har jag väl inte riktigt kännt mej riktigt redo tidigare för den här uppgiften, men nu när Isak börjar bli så pass stor så ska det bli riktigt roligt med barnbarn!


Anki trissar och dissar..


Fördelen med att bli Mormor:


Jag behöver inte tänka på min vikt längre det är Ok att stoppa i sej kanelbullar och lukta köttbulls-os!


Jag behöver inte leka- det är ok att säga nej till diverse lekar när släkten samlas eftersom jag är "så gammal".

Jag tillhör ju en helt annan generation liksom, jag är ju född "förr i tiden".


Man kan ta tillvara på de trevliga stunderna med barnet men behöver inte vara vaken på nätterna.


Kul att veta att mina gener går vidare in i en ny generation-på gott och ont.


Nackdelar:


Mitt schoppingkonto kommer att skjuta i höjden eftersom det här barnbarnet är till för att skämmas bort.


Ser helt plötsligt mina kråksparkar på ett nytt sätt-Har dom funnits där tidigare?

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards