Alla inlägg den 26 februari 2008

Av Anki - 26 februari 2008 19:38

Idag födde min slef-hona Sockervadd sin kull.


Jag var ute och tittade till henne runt kl 10.00

Och då såg hon ut som vanligt och tuggade på ett höstrå.

Sedan gick jag in och åt frukost.

När jag sedan kom ut igen runt halv elva så hade hon redan fött tre ungar.

Strax efter fick jag se den fjärde ungen möta dagens ljus, ett lika fantastiskt under varje gång man lyckas vara med.


Två honor och två hanar blev det tillslut, alla vägde mellan 70-90 gram och är pigga och stadiga, med trevlig kropp och typ.


Tack och lov så ser Yrväder ut som om hon har återhämtat sej efter gårdagens förlossning och hänger över burgallret och tigger mat som hon brukar.


Nu är "baby-boomen" slut här för några veckor framöver,

då min rexhona Peek-a-boos Hanna väntar sin första kull.


Den närmaste tiden kommer jag att ha fullt upp med att hitta goda hem åt de nya ungarna.

Sen varvar jag ju med Info. på Djurmagazinet på Lördag och två utställningar är inplanerade under Mars månad så det blir full rulle på marsvinsfronten ändå..


Ha det gott där ute /Anki

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards