Alla inlägg den 25 februari 2008

Av Anki - 25 februari 2008 19:58

Om min mamma läser min blogg idag så kommer hon att ramla av stolen av förvåning. Håll i er för här kommer det...

Jag har pysslat!


Det hela började när jag gick in på Vänerlands hemsida och såg hennes fina tittskåp. När jag senare i somras av en slump gick in på ett loppis där det fannas tomma tittskåp för en billig slant så kunde jag inte låta bli.

Dessa har sedan legat till sej i en påse i matkällaren i vinter och nu när jag fick sportlov så kom plösligt lusten och inspirationen och nu börjar det första ta form.


I mitt stora marsvinsrum med riktiga djur så har Yrväder fött sina ungar inatt. Hon fick sex ungar men bara två överlevde. (tyvärr ganska vanligt när marsvin föder så stora kullar)


Nu väntar jag även med spänning på att Sockervadd ska börja föda eftersom hon brunstade samtidigt som Yrväder.

Hon är inte så stor, och är ju även i bra kondition och lämplig ålder för att få sin första kull så jag tror och hoppas att allt ska gå bra.


Hjälp mej gärna att hålla tummarna för henne eller vad du brukar göra för att få tur. Själv har jag ju kontakter på högre ort, men han är inte så intresserad av mina marsvin, har väl viktigare saker för sej kan jag tro..




Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards