Alla inlägg den 16 februari 2008

Av Anki - 16 februari 2008 16:55

Som den hängivne Lets´dance anhängare jag är så tillbringa de jag gårdagens kväll framför tv:n. Men när jag under pausen tittade ut till mina

marsvin hade Kenton och Sunshines ungar fötts, tre stora paltar på 94, 94 och 118 gram.  Alla tre sheltie, två hanar och en hona.


Tyvärr hade Sunshine frenetiskt tvättat av halva örat på en av hanarna."Hmmm"

Han verkar inte ha ont och inte blödde han heller men det lär ju inte bli någon champion...


Ungarna har härliga färger, den största är chocolate/white, honan är chocolate/go/wh och den med det halva örat är chocolate/buff/wh.

Den största hanen har jag redan bestämt mej för att behålla, han har

redan en härlig utstrålning med sin mammas uppnäsa.


Det ska bli spännande att se vad det kan bli av dessa ungar med både Cavatinas och Dias linjer.


Ikväll blir det häng vid dumburken igen..Hoppas att Carola och Andreas visar var skåpet sa stå...


Sätter in en bild på Dias Sunshine de Light och henns nyfödda ungar...


Ha det gott därute  /Anki

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards