Alla inlägg den 14 februari 2008

Av Anki - 14 februari 2008 19:04

 I går fick jag ta bort en av mina trognaste avelshanar Cavatinas Kenton.


Han hade tunnat av till halva sin kroppsvikt och kunde inte hålla sej ren och

hade även fått en stor böld.

Kanske att bölden hade gått att behandla, men hela hans allmänntillstånd var under all kritik så jag åkte till veterinärstugan här i Järbo och lät honom somna in.  Så snart föds den sista Kenton-kullen här hos mej.

Dias Sunshine de Light väntar smått vilken dag som helst och kanske även Tirowa väntar små bebblor efter honom men sen är en epok förbi i  mitt marsvinsrum.


Jag har ju två avkommor sparade efter Kenton sedan tidigare som båda har gjort bra ifrån sej på dommarbordet men ingen av dessa har gett några avkommmor. Jag hoppas fortfarande att Onesimos ska få smak på detta med "blommor och bin" så han går med två honor som jag hoppas att ska bli dräktiga.

Men han har fått prova med flera tjejer tidigare utan önskat resultat, så det är bara att hålla tummarna.


Från Tisdagens omröstning så tyckte alla besökare att jag ska behålla och ställa ut hemvändaren Ra-balder, så idag får ni rösta på vad ni tycker om hans bror Ruben. (Dagens bild)


Vi kör vär samma tema som Mix-megapol; Dvs. ful eller snygg...



Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards