Alla inlägg den 18 oktober 2008

Av Anki - 18 oktober 2008 21:00

Två nya petkullar har fötts här sedan jag skrev senast.


Min englishcrested pe. whitehona Henrietta fick en söt och bastant hona efter Onesimos i natt.


Igår fick pethonan Sally sin kull efter Trollstugans Torkel, men hon är en så urdålig mamma. Förra kullen som var hennes första sumpade hon helt så ingen unge klarade sej och nu födde hon 5 stycken ungar.

När jag kom ut till henne så var en död och de fyra andra låg nerkylda i buren.

Jag tog in och värmde ungarana och gav massage för cirkulationen sedna försökte jag att introdusera ungarna hos sin ointresserade mamma.


En av de fyra var död imorse när jag kom ut till marsvinen och jag har inte så stort hopp för de övriga tre men dom hänger med ännu ikväll så det är bara att hålla tummarna.

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards