Alla inlägg den 6 oktober 2008

Av Anki - 6 oktober 2008 20:42

Den här dagen började med att min "marsvinskompis" och järbo-bon Anna dök upp tillsammans med sin lilla dotter och räddade mej så att jag hann in på toan och tvätta mej och göra en helrenovering.

De senaste dagarna har det varit riktigt kris, det är knappt att jag har hunnit kamma håret. Jag som i vanliga fall är rätt fåfäng, förutom då jag lufsar runt bland mina djur i mina "djurkläder" .

Efter att jag fixat facet med lite smink och plastic padding  så tog vi en barnvagnspromenad och jag fick även tillfälle att gå in på ICA och handla.

Det går åt en hel del mat här i familjen för tillfället, jag skulle tro att matkontot slutar på runt 9000:- på en månad nu när vi är 9 personer i familjen. Då hoppas jag även att blöjor och hygienartiklar ska kunna ingå.

Och då är jag rätt så ekonomisk när jag handlar mat, jag har faktiskt gått en hemteknisk utbildning en gång itiden så här är det inte så mycket  halvfabrikat om tiden bara finns att laga riktig mat.

Visst kan vi slinka in på Mac-Donalds i stressen på resan hem frå tex. en marsvinutställning men i övrigt så blir det mest hemlagat.


På eftermiddagen blev det läxläsning med Emil och jag har även fått en barnvagn och flick-leksaker av ännu en hjälpsam arbetskamrat.

Så här har det lekts för fullt med My little Pony.


Nu ska jag göra kväll och klappa mej själv på axeln och säga:
-Bra gjort Törnqvist du har klarat ännu en dag som morsa i en storfamilj!


Och grisarna då?

-Jo dom har faktiskt min käre make förbarmat sej över idag.

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards