Direktlänk till inlägg 12 november 2009

En helt "vanlig" Anki-historia

Av Anki - 12 november 2009 20:26

Idag diskuterade vi höstskor på skolan och då kom jag och tänka på en särskild höstkväll för tre år sedan.


Tidigar under året hade jag överraskat min vuxna dotter Lina på henne 26-årsdag med en kväll tillsammans med mej för att se premiären på Globen med Martin Stenmark -Ladies night.


Eftersom jag sällan går ut på dylika tillställningar numera så kostade jag på mej lite nya kläder veckan före.

En snygg topp/tunika och ett par nya höga stövlar i mockaimitation i samma färg, slog jag till med.


På Fredagen åkte jag bussen ner till Stockholm i mina foppatofflor.

Tog pendeln hem till Lina i Märsta för att vi tillsammans skulle göra oss iordning och senare skulle färden bära av mot Globen. Sminket och toppen på plats, det skulle nog bli en riktigt trevlig kväll.

Just innan pendeln skulle gå från Märst till Stockholm så öppnade jag kartongen med de nya stövlarna.

Den högra satt fint och så på med den vänstra. Men vad konstigt det kändes, den gick ju knappt att dra på.

Och då upptäcker jag katastrofen- Det låg två högerskor i lådan!


Men klockan gick och nöden har ingen lag, frågan var den -Rosa foppatofflor med märket "bitch" till min festtop eller två högerstövlar?

Jag valde det sista alternativet. På pendeln i satt jag med fötterna under sätet framför, men på promenadsträckan  från tåget och fram till Globen blev jag tvungen att visa framfötterna så att säga.

-Lina ser det konstigt ut?

-Nej då mamma (hon hade nog lust att säga att hon hade sett mej i mycket konstigare situationer i hennes 26-årig liv, men som den lojala dotter hon är så hölll hon tyst)


Väl i det fullsatta Globen fick min värkande vänsterfot i sin högersko åter ta plats under ett säte.

Tur nog fick vi skjuts hem eftreråt PHU!


Veckan efter rusade jag arg som ett bi in på Scoretto och viftade med båda mina högerskor och bad om att få byta den ena till en vänster. Underligt nog så har jag aldrig fått tillfälle att använda dom efter det.

Där hade  historien tagit slut om inte.... Jag hörde på MIX megapol en kväll ute i marsvinsrummet när jag städade burar, där dom uppmanade lyssnare som hade kännt sej "fel" klädda att ringa in och berätta sin historia.


Och innan jag visste ordet av så hade jag lyft luren på mobilen slagit nummret och kommer fram i direktsändning.

Ojsan, men jag berättar om min premiär på Ladies night och efteråt säger programledaren menande

-Hoppas att du får rätt skor på den här helgen. Ha ha ha.

Ve och fasa, det lät som om han trodde att jag hade varit onykter! Och detta sker alltså i direktsänd rix-radio!

Och jag som har lagt det där bakom mej och inte druckit på många herrans år och dessutom jobbar på ett behandlingshem där policyn är att alla i personalen av lojalitet till de personerna vi jobbar med har noll tolerans gällande alkohol och droger. Nu var goda råd dyra- kanske att jag skulle bli av med jobbet på köpet.

Nu förbannade jag min spontanitet.


En halvtimme senare ringer telefonen, jag vågade nästan inte svara. Det var programledaren som berättade att dom skulle skicka en överaskning till mej eftersom dom tyckte att jag hade kvällens roligaste story och ville veta min adress. -Jag VAR nykter, pep jag ihåligt i luren.


Nu två år senare har jag fortfarande jobbet kvar, och i nattduksbordslådan ligger en obruten förpackning av komedi "Shienfield".

En gåva från MIX-megapol som jag får ont i magen när jag ser och aldrig kommer att få lust att titta på.

Som sagt var..... En helt vanlig story ur mitt liv                


                                                  


                                         




 
 
Carina

Carina

13 november 2009 10:49

Du är underbar

http://rubinen777.blogg.se/shopping/index.html

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki - 14 maj 2012 12:56


Som fyraåring tyckte jag att Anders Linder var det tjusigaste som fanns när han sjöng "Åh fröken Lisselotte" på TV och spelade på sin cello. Till min föräldrar sa jag övertygande att:-Honom ska jag gifta mig med när jag blir stor, om han inte är en g...

Av Anki - 24 maj 2011 21:33

Tantvarning 1: Ikväll har jag gjort det! Det som jag länge har drömt om men inte fattat mod till att genomföra: -Jag har packat allt mitt studiematerial inför morgondagen på högskolan i en dragväska! Tänk hur många gånger jag förbannat min fåfäng...

Av Anki - 4 maj 2011 21:22

Säg den glädje som är långvarig... Sent igår kväll när jag gick ut för att natta mina djur såg jag Att Tyra inte mådde så bra. Och varningklockorna började ringa.. Imorse när jag vaknade för att fira min födelsedag så stod jag  inför fakta. Tyra ...

Av Anki - 3 maj 2011 21:58

Äntligen föddes det en kull i mitt marsvinsrum. Den 1/5 föddes den andra Mosaiques-kullen för i år. Och det beror inte på att marvinen inte har haft tillfälle att para sig, utan dels för att jag inte har haft så mång djur att sätt ihop för parning ef...

Av Anki - 16 mars 2011 18:04

Ni som följer mig på Facebook har säkert uppmärksammat att vi på sista tiden har haft riktigt otur med våra fyrbenta vänner. Dels förlorade vi vår unghund Chanel genom en bilolycka den 27/2. Dels somnade vår älskade marsrsvinshona Bella in i går efte...

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards