Alla inlägg den 30 oktober 2010

Av Anki - 30 oktober 2010 20:20

I helgen har vi sex barn här hemma. Skoldisco, födelsedagskalas och andra aktiviteter avlöser varandra. Som tur är så tog min vän Sophie Eberhorn med min fina marsvinshona material Girl till utsällningen i Kallhäll.

För två veckar sedan blev hon BIR:1-junior på sina första utsällning. Och idag blev hon inte bara BIR:1 utan även BIS:2-junior. Jag är så stolt! Hon är fjärde generationen pe. white som har fötts här i mitt masrsvinsrum. Nu känner jag verkligen att jag fick blodad tand, Mosaique´s är på G. Så nu ska jag försöka komma iväg till Örebro på utställningen i November. Eftersom Björn har sina vuxna barn och barnbarn där så kan vi slå två flugor i en smäll. 

Jag har en till fin juniorhona på tillväxt som jag också är sugen på att visa. Nu blir det till att sitta ute i höstrusket och trimma när det blir en solglimt.

 

  


Tindras mage växer, hennes bukomfång har ökat med 16 centemeter. Viktökningen på 800 gr är nästan halva hennes ordinarie vikt på 2 kg. men eftersom jag inte vet hur mycket moderkakor och fostervattnet mm. väger så är det svårt att dra någon slutsats för hur många valpar hon möjligtvis kan bära.

Tur nog så är hon i god kondition så jag tror att hon har goda förutsättningar att klara förlossningen på ett bra sätt. För säkerhets skull så har jag tecknat en bra försäkring som täcker 80% av ett eventuellt keisarsnitt. 

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards