Alla inlägg den 24 oktober 2010

Av Anki - 24 oktober 2010 19:00

                                               


Min trolleri-intresserade son hade här om helgen turen att bli bjuden av en kompis på en föreställning i Sandviken med Charlie Caper. Till hans stora glädje stötte han på en annan känd trollkarl utanför föreställningen, nämlingen Mr. Houdi. Tuff som han är så knallade han fram och presenterade sig och berättade för John Houdi att han och hans mamma minsann var kompisar på Facebook. John som aldrig tidigare träffat Isak och som inte har någon aning om var jag tog vägen när vi slutade umgås för hundra år sedan (förutom att vi är kompisar på FB) var säkert artig men kunde nog inte riktigt förstå vem Isak talade om. Men jag glömmer aldrig den enda av mina kompisar i Skellefteå som hande en riktig cirkusprinsessa till mamma som hängde i trampolin i familjens gillestuga, där hon bjöd oss ungdomar på gratis föreställningar. Tur nog så tappade jag intresset och hittade någon annan tuffare kille att hänga med, just som John hade planerat att jag och min kompis skulle delta på hans föreställningar och agera den itusågade damen. Så till Isaks stora förtret kan jag tyvärr inte berätta hur tricket går till. Själv susade jag vidare och blev ihop med en av killarna som körde skol-discot "Fyer-fly", och eftersom vi inte blivit itusågade så fick jag och min polare bli för-dansare till discot. Medans John Houdi blev en världsstjärna... Till min idrottsintresserade pappas stora förtret så blev jag heller aldrig intresserad av tennisproffset Joakim Nyström som gick i min parallell-klass. Han visade redan då stora talanger med sin forward men var inte på 70-talet någon "tjej-magnet", utan rätt så finnig och blyg. Ibland undrar jag om jag har gjort rätt val eller fel val i min ungdom? Den som har sett filmen Sliding doors förstår nog vad jag menar. Vilka val har vi gjort som har format oss till de vi är, och hur hade livet sett ut om vi valt annorlunda?

/Fundersam


                                                 

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards