Direktlänk till inlägg 20 december 2009

Fjärde advent

Av Anki - 20 december 2009 20:33

Nu börjar det verkligen dra ihop sej för jul. Julklapparna är (nästan) klara.

Imorgon är det packdag eftersom vi åker upp till Skellefteå på Tisdagmorgon. Den här helgen har vi firat lilla julafton med Magnus och hans flickvän Ann-Maria.

Vi har verkligen haft det jättetrevligt!

Eftersom jag tycker att det är trist när man bara sitter framför tv:n istället för att umgås så planerade jag en kupp för både barn och vuxna.

I fredags inhandlade jag en varsin diskborste till alla för att vi skulle göra något tillsammans. Men eftersom Björn redan hade diskat så fick alla ett uppdrag att på valfritt sätt tillverka en julängel av diverse matriel som jag hade rotat fram i hörnen. Resultatet blev riktigt roligt. Emils lilla gubbe ser närmast makaber ut.

Jag vet inte om det blev änglar eller voododockor men roligt hade vi.         


I dag på förmiddagen var vi tillsammans i våran lilla församling och firade Julgudstjänst. Isak hade blivit tillfrågad av vår pastor om att läsa julevangeliet. Gissa  om vi var stolta!  Och tänk inte ens tanken... Vi har INTE hjärntvättat honom eller övertalat honom!

Han är bara en sån´ kille, som sjunger solo Michale Jackssons "Black or white" på skolans show när de andra barnen sjunger akapella och som sitter med i elevrådet. Jag undrar var han har fått sin energi ifrån?

  


Det var härligt att återigen få påminna sig om vad Julen verkligen handlar om.                                               


På marsvinsfronten går det inget vidare. Min högdräktiga (enda) cremehona.

Mosaique's Irjha som dessutom var lemonbärare och som skulle föda under helgen låg död i buren på Torsdagskvällen. Det var inget fel på henne när jag var där ute och fodrade djuren runt 17.30 Då åt hon friskt och jag kände på henne och konstaterade att det var dags. Jag kan inte förstå vad som hände, jag tror inte att hon toxade eftersom allt skedde så plötsligt.


Nu är det dags att fixa lite kvällsmat här och slå in några Julklappar.

Ha det gott där ute! /Anki

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki - 14 maj 2012 12:56


Som fyraåring tyckte jag att Anders Linder var det tjusigaste som fanns när han sjöng "Åh fröken Lisselotte" på TV och spelade på sin cello. Till min föräldrar sa jag övertygande att:-Honom ska jag gifta mig med när jag blir stor, om han inte är en g...

Av Anki - 24 maj 2011 21:33

Tantvarning 1: Ikväll har jag gjort det! Det som jag länge har drömt om men inte fattat mod till att genomföra: -Jag har packat allt mitt studiematerial inför morgondagen på högskolan i en dragväska! Tänk hur många gånger jag förbannat min fåfäng...

Av Anki - 4 maj 2011 21:22

Säg den glädje som är långvarig... Sent igår kväll när jag gick ut för att natta mina djur såg jag Att Tyra inte mådde så bra. Och varningklockorna började ringa.. Imorse när jag vaknade för att fira min födelsedag så stod jag  inför fakta. Tyra ...

Av Anki - 3 maj 2011 21:58

Äntligen föddes det en kull i mitt marsvinsrum. Den 1/5 föddes den andra Mosaiques-kullen för i år. Och det beror inte på att marvinen inte har haft tillfälle att para sig, utan dels för att jag inte har haft så mång djur att sätt ihop för parning ef...

Av Anki - 16 mars 2011 18:04

Ni som följer mig på Facebook har säkert uppmärksammat att vi på sista tiden har haft riktigt otur med våra fyrbenta vänner. Dels förlorade vi vår unghund Chanel genom en bilolycka den 27/2. Dels somnade vår älskade marsrsvinshona Bella in i går efte...

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards