Alla inlägg under april 2009

Av Anki - 12 april 2009 14:53

Hej och hopp!

Och glad fortsättning på påsken.

Idag färdas vi genom ett soligt Sverige från Skellefteå i Västerbotten till

Järbo i Gävleborg.


I västerbotten låg snön fortfarande tjock även om vi kunde var ute på promenad i vårsolen i går utan vantar.

Här i Sundsvall, som vi just passerar, har stora delar av snömassorna tinat bort och vi har förhoppningar om att det är full vår när vi kommer hem.


Nu längtar jag även hem till mina marsvin och kaniner. Jag vet att dom har blivit väl omhändertagna när vi har varit borta men det är ju svårt för en tillfällig djurvakt att ge dom det där lilla extra som man bara kan när man lär känna sina djur och deras signaler.


Sätter in en bild från Högakustenbron som vi passerade 13.10 Pip

Av Anki - 7 april 2009 20:57

Här kommer hälsningar från Västerbotten och Skellefteå, dit vi åkte i Söndags.


Resan upp gick bra, alla barn och masvin skötte sej exemplariskt.

Tyvärr så glömde jag mina tre silverringar på Mac Donalds i Umeå när jag bytte bjöjor på Moa.

En ring hade en kristen symbol och betydde lite extra för mej. Men det verkar inte som om någon har lämnat in dom till personalen eftersom jag har ringt några gånger men ingen kan se att dom har blivit inlämnade.

Jag får hoppas att den personen som eventuellt bär ringen nu blir lite extra välsignad, isåfall kan jag gärna bjuda på den här förlusten.


Idag har jag även levererat sju långhår till Boden så nu har jag bara ett långhår kvar där hemma. "Gatusvinet" GP Filur som blir kvar hos oss livet ut  eftersom jag tycker att hans liv redan har varit tillräckligt dramatiskt.


Imorgon ska jag övervinna mitt motstånd mot badhus för barnens skull och besöka det lokala nyrenoverade badhuset Eddhallen här i stan.

Bara att gilla läget.


Den här oändliga följetongen på vår magsjuka verkar inte heller få något slut. Idag ligger mormor utslagen. Jag fattar inte att vi fortfarande kunde ha smittan med oss när vi kom upp hit trots att det hade gått tre dygn sedan den sista av oss kräktes. Men det andra alternativet vågar jag nästan inte ens tänka på: -Att mormor har fått sin magsjuka från något helt annat håll. För då lär vi ju åka dit en vända till.


Det är trots allt skönt att var här uppe. Jag känner verkligen att det är här jag har mina rötter.

På Skär-torsdag ska vi hälsa på syrran och hennes familj i världsmetropolen Burträsk. Och om jag har riktigt tur så kanske att jag kan få barnvakt någon stund så att jag kommer iväg till Kyrkan och få ägna en stund åt den personen som är den verkliga anledningen till att vi firar Påsk.

 Min vän -Jesus Kristus.



Av Anki - 1 april 2009 20:28

I eftermiddag somnade Ylella in för gott.

Trots att jag hade behanlat med cortison 3 ggr och även hittat en skvätt bactrim som jag hade böjat ge och stödmatat det sista dygnet med Critical care. Jag tror att jag gjort mitt bästa men hon gick tyvärr inte att rädda.


Det verkar som om magsjukan har satt stopp här.

Sonja och Natahlie måte vara av ett eget virke som inte blev drabbade.

Nu kanske vi äntligen kan se fram emot våran veckas semester i Skellefteå.


Och ja du Carina, Isak går faktiskt i fyran och ska sjunga i körslaget i Sandviken imorgon, du ser vad tiden går.....

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards