Alla inlägg den 12 april 2009

Av Anki - 12 april 2009 22:20

Nu är vi lyckligt och väl hemma.


Men det har hänt något riktigt otäckt har ikväll så jag måste bara skriva av mej lite ilska här på bloggen.


När vi kom hem till Järbo  sprang Isak iväg till en efterlängtade kompis här i byn.

Och nu när han gick hem vid 21.00 blev han vittne till hur en bil körde ihjäl en katt på bara några meters avstånd från honom.

Föraren smet från platsen och kvar stod Isak med en död katt som han nyligen hört skrika hjärtskärande när han blev påkörd.

Tur nog så hade Isak mobilen med sej och ringde hem.

Jag åkte dit och tog med mej en plastsäck från marsvinsrummet

och flyttade katten från vägen och la den på säcken.

Katten hade ett halsband men det var så mycket blod så jag ville inte börja försöka få loss det utan vi gick istället och knackade på ett hus inärheten där Isak visste att dom hade katter.

Och mycket riktigt så var det deras katt som vi hade tagit reda på.

Pojken som är i Isaks ålder och som äger katten blev nog inte så glad när han kom hem....


Jag fattar inte hur man kan köra ihjäl en katt och bara åka vidare!

Det var ju tur att Isak var så rättrådig och ringde efter hjälp så att katten inte låg kvar där mitt på vägen när pojken kom hem.

Men han är fortfarande skakis i benen efter det han fick se och jag ska även skriva in en tistel till lokaltidningen här på orten.


Fy sjutton för samvetslösa bildårar!

Av Anki - 12 april 2009 14:53

Hej och hopp!

Och glad fortsättning på påsken.

Idag färdas vi genom ett soligt Sverige från Skellefteå i Västerbotten till

Järbo i Gävleborg.


I västerbotten låg snön fortfarande tjock även om vi kunde var ute på promenad i vårsolen i går utan vantar.

Här i Sundsvall, som vi just passerar, har stora delar av snömassorna tinat bort och vi har förhoppningar om att det är full vår när vi kommer hem.


Nu längtar jag även hem till mina marsvin och kaniner. Jag vet att dom har blivit väl omhändertagna när vi har varit borta men det är ju svårt för en tillfällig djurvakt att ge dom det där lilla extra som man bara kan när man lär känna sina djur och deras signaler.


Sätter in en bild från Högakustenbron som vi passerade 13.10 Pip

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards