Direktlänk till inlägg 26 april 2009

Shopping

Av Anki - 26 april 2009 20:38

Idag har det handlats gympadojor, tajts, tunikor mm.

Alla som någongång har vistats på ett köpcentrum med en skrikande snuvig tvååring i kundvagnen och en trött och törstig 5 åring brevid vet hur vi har haft det.

Kanske att M hade varit lite mer sammarbetsvillig om hon hade förstått att i den stor lådan låg det en trejuling som vi hade köpt till hennes som hon ska få inviga imorgon.

Jag försöker att inte falla för frestelsen att köpa godis och glass och läsk och allt som erbjuds för att inte gör det till en vana att man får allt man pekar på när man ska handla. Så istället har jag fått stå ut med folks irriterade miner över mina gnälliga ungar.


Jobbigt att var familjehem sådana gånger, man undrar alltid om det är någon där som känner igen barnen och tänker fy vilken elak STYVMOR.

Men jag försöker att behandla tjejerna som jag hade gjort med mina egna barn. Alltså försöker jag att inte falla för godis-skriket, att uppbringa allt lugn och tålamod jag har, och ser ut som om det regnar och säger till barnen att vi ska äta när vi kommer hem och att man inte kan få allt men önskar sej.


Isak som har tagit över sin fars läsintresse fick boken:

Vargbröder del 1. och Emil fick en DC t-shirt.


Nu väl hemma igen har vi käkat risgrynsgröt till kvällsmat och nu när flickorna är nattade så ska jag och Björn titta på Van Veteeren.


I helgen har mina hermelinungar öppnat ögonen, nu är dom såååå söööta.

Jag har börjat att strö ut havregryn över boet som dom tuggar i sej och imorgon tänker jag könsbestämma ungarna.

På tisdag ska jag försöka knäppa bilder och visa upp dom här på bloggen.


Och för all del ang. min text igår: Fortsätt att höra av er jag vill absolut inte säga upp kontakten med någon.

Men jag känner att man som storfamiljsförälder ibland får ha lite vassa armbågar för att få tiden och kraften att räcka till.


Kram på er! /Anki


PS: vad betyder hypertyreosen? DS



 
 
Att ha det gott

Att ha det gott

27 april 2009 09:32

jag skojade bara
jag kommer att ringa till dig Kram

http://rubinen777.blogg.se

 
Ulle

Ulle

27 april 2009 16:06

överproduktion av sköldkörteln...

http://ulles

 
Ingen bild

inga-lill

27 april 2009 16:45

Hejsan Kära vän!

Hypertyreos, överaktiv sköldkörtel, vanliga sumtom: stark oro,oförklarig viktminskning, hjärtklappning,snabbare tarmrörelser, oregelbunden mens, irriterad,ångest, humörsvängningar, utstående ögon, muskelsvaghet, sömnsvårighet o tunnt, sprött hår. ur, Vakna maj-09.
Jag läste nu i eftermidda en artikel i Vakna om Sköldkörteln, o nu såg jag på din blogg att du funderade just om det ;)). Artikeln heter: Vad vet du om Köldkörteln? Här står jätte mycket intressant, jag läser på, så kan du fråga mera sen.

Stor kram till en mysig, trevlig o storhjärtad, bitchmamma, med licens att vakta kvalitetstiden med familjen

kram inga-lill

 
anna

anna

2 maj 2009 02:52

Du är verkligen beundransvärd, jag tycker du verkar vara den bästa styvmamman man kan ha, det är ju inte så att man är bättre för att man säger ja till allting. Intressant blogg du har förresten, jag kommer hänga här och läsa mera! ha det bra!

http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki - 14 maj 2012 12:56


Som fyraåring tyckte jag att Anders Linder var det tjusigaste som fanns när han sjöng "Åh fröken Lisselotte" på TV och spelade på sin cello. Till min föräldrar sa jag övertygande att:-Honom ska jag gifta mig med när jag blir stor, om han inte är en g...

Av Anki - 24 maj 2011 21:33

Tantvarning 1: Ikväll har jag gjort det! Det som jag länge har drömt om men inte fattat mod till att genomföra: -Jag har packat allt mitt studiematerial inför morgondagen på högskolan i en dragväska! Tänk hur många gånger jag förbannat min fåfäng...

Av Anki - 4 maj 2011 21:22

Säg den glädje som är långvarig... Sent igår kväll när jag gick ut för att natta mina djur såg jag Att Tyra inte mådde så bra. Och varningklockorna började ringa.. Imorse när jag vaknade för att fira min födelsedag så stod jag  inför fakta. Tyra ...

Av Anki - 3 maj 2011 21:58

Äntligen föddes det en kull i mitt marsvinsrum. Den 1/5 föddes den andra Mosaiques-kullen för i år. Och det beror inte på att marvinen inte har haft tillfälle att para sig, utan dels för att jag inte har haft så mång djur att sätt ihop för parning ef...

Av Anki - 16 mars 2011 18:04

Ni som följer mig på Facebook har säkert uppmärksammat att vi på sista tiden har haft riktigt otur med våra fyrbenta vänner. Dels förlorade vi vår unghund Chanel genom en bilolycka den 27/2. Dels somnade vår älskade marsrsvinshona Bella in i går efte...

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards