Direktlänk till inlägg 22 april 2009

Kvällskladd i köket

Av Anki - 22 april 2009 09:33

God Onsdagsmorgon.


Har en riktigt lugn förmiddas så jag sitter här med en kopp kaffe och passar på att blogga lite.


Men i går kväll så var det desto rörigare.

Isak ska anordna disco för att klassen ska tjäna pengar till en resa.

Detta arrangemang går av stapel på Fredag kväll.

Våra uppgifter är dels att köpa och portionera ut 10 kg smågodis i påsar om 100 gr. i varje. Att  baka 50 stora choklad bollar, och skriva prislistor och att fixa en stämpel till entre'n. Detta kändes helt greppbart tyckte jag.

Om Jag bara vet iförväg vad jag ska göra så att jag kan planera in en lämplig tid och stund för förberedelserna.

Vi skulle passa på att baka efter kl. åtta igår kväll eftersom jag tänkte att det var lite lättare att få något konstruktivt gjort när de små var nattade.

Men så dyker Emil upp mitt i och säger att han ska också baka (200!)

chokladbollar till försäljning till en teater som klassen ska ha på Torsdag den här veckan. I hans huvud är det minsann inte tal om någon långsiktig planering tydligen.

Japp, smeten blev mycket större och Emil och Isak fick minsann hjälpa till att rulla. Sonja vägde smågodiset, jag var arbetsledare och Björn tog disken. och sagt och gjort nu ligger godsakerna i plast askar i kylen och köket ser riktigt trevligt ut igen.


I marsvinsrummet födde Trollstugans Iris en stor crested crem hona i Måndags. Jag hade ju hoppats på en lemonhane, eller hade möjligen trott att det skulle bli något vitt så detta var helt otippat.

Men hon är naturligtvis varmt välkommen hon ochså.

Jag har lekt lite med föräldrarnas namn Iris och Hjalmar och beslutat mej för att hon ska få heta Mosaique's Irjah.


Ikväll ska jag och två kompisar åka på en föreläsning som heter:

"Kärleksfulla gränser"

Som vänder sej till föräldrar och pedgoger med barn i förskoleåldern och upp till tonåren. Jag tror att det kommer att bli riktigt intressant och insperarande att få lite påfyllning. För även som familjehemsmamma så tappar man ju tålamodet ibland och orkar inte  vara så jättepedagogisk alla gånger.


Ha en bra dag där ute!  /Anki

 
 
Att ha det gott

Att ha det gott

22 april 2009 10:27

OJ vad jag blir påmind om gamla härliga tider när jag kikar in hos dig
Kommer ihåg en kväll vid 10 tiden när Johan sa Visst ja Det är jag som ska bjuda klassen på fika i morgon
Jaa Det var ju bara att sätta igång att baka sockerkakor

http://rubinen777.blogg.se

 
sara

sara

22 april 2009 10:50

ser fram emot en bild anki!!:)

http://sari.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki - 14 maj 2012 12:56


Som fyraåring tyckte jag att Anders Linder var det tjusigaste som fanns när han sjöng "Åh fröken Lisselotte" på TV och spelade på sin cello. Till min föräldrar sa jag övertygande att:-Honom ska jag gifta mig med när jag blir stor, om han inte är en g...

Av Anki - 24 maj 2011 21:33

Tantvarning 1: Ikväll har jag gjort det! Det som jag länge har drömt om men inte fattat mod till att genomföra: -Jag har packat allt mitt studiematerial inför morgondagen på högskolan i en dragväska! Tänk hur många gånger jag förbannat min fåfäng...

Av Anki - 4 maj 2011 21:22

Säg den glädje som är långvarig... Sent igår kväll när jag gick ut för att natta mina djur såg jag Att Tyra inte mådde så bra. Och varningklockorna började ringa.. Imorse när jag vaknade för att fira min födelsedag så stod jag  inför fakta. Tyra ...

Av Anki - 3 maj 2011 21:58

Äntligen föddes det en kull i mitt marsvinsrum. Den 1/5 föddes den andra Mosaiques-kullen för i år. Och det beror inte på att marvinen inte har haft tillfälle att para sig, utan dels för att jag inte har haft så mång djur att sätt ihop för parning ef...

Av Anki - 16 mars 2011 18:04

Ni som följer mig på Facebook har säkert uppmärksammat att vi på sista tiden har haft riktigt otur med våra fyrbenta vänner. Dels förlorade vi vår unghund Chanel genom en bilolycka den 27/2. Dels somnade vår älskade marsrsvinshona Bella in i går efte...

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards