Alla inlägg den 11 juli 2010

Av Anki - 11 juli 2010 21:32

Hur gör man när man har bokat en veckas semester och har 13 marsvin, lika många kaniner, en råtta och två hundar.

Anlitar världens bästa hus och djurvakt naturligtvis. Och skriver ett To Do-schema till honom. Jag har dessutom tre bakjourer för mina djur om något oförutsett skulle hända. Och telefon nummer till veterinärer. Men visst åker jag med en viss bävan. Hundarna är ju ännu bara unghundar och känsliga för alla förändringar. Men jag tror ändå att det är ett bättre alternativ än pensionat eftersom dom får vistas i sin vanliga miljö. Imorgon ska vi ladda upp med spån, hö och annat som kan behövas när vi är borta.


Ikväll hade N lite svårt att sova eftersom hon var nervös för resan. Men vi påminnde varandra om allt roligt som vi kommer att få uppleva och efter det tror jag att hon tyckte att det känndes bättre, och somnade slutligen in. 

Och vem är inte det, nervös menar jag, över om allt kommet att fungera som vi hoppas, men det säger man inte till en orolig 7-åring. Bara att ta på sig trygga-mamman-minen och säga att allt kommer att bli sååå roligt och gå sååå bra.


Det känns som om det kommer att bli en väldigt varm vecka, kanske ännu varmare än här hemma. Det gäller nog att ladda upp med mycket frukt och grönt och sömn så att man känner sig pigg och orkar med allt som man vill se och göra nu när vi äntligen ska på se Paris.

Ikväll har jag och Björn skrivit ett schema över allt som ska göras innan vi åker.

Typ serva bilen, växla pengar, åka till apoteket, extra föräldraumgängen osv.....


                                           


Och jag kommer äntligen att få använda de fraser som jag fortfarande kommer ihåg från lektionerna på högstadiet.


Au revoir sil vous plait (eller hur var det nu då?)

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards