Alla inlägg den 13 mars 2010

Av Anki - 13 mars 2010 22:21

Hemma igen efter en lång marsvinsdag.

Vi samlades för att ställa iordning allt i lokalen kl 7 i morse.

Efter utställningen städade vi och hade årsmöte. Vi satt i bilen exakt 20.00

Och missade den första låten i schlagerfinalen. Tur att vi hade nära hem, många i förreningen hade mycket längre att köra. Jag är jättenöjd över mina marsvins placeringar. Lemonhonan Eldina fick som bästa resultat ett cert. Och Lemonhanen Luneas Lemon Curd fick som bäst 88 p. Nathalies Bella fick 91 poäng och Silverkort i petclass och vann dessutom gurkätartävlingen. (Hon måste ju axla pappa Birks minne) Och lilla pethonan Mosaique's Suprise fick ett HP för mjukaste päls. Så jag är jättenöjd. När jag kom hem hade Tropicana till min stora överraskning fött sin kull. Hon var inte så öppen igår så jag trodde att hon skulle vänta till nästa helg med att föda. Hon hade fått tre ungar. En jättesöt self lemonhane, eng crested pe whithane och en eng crested pe white hona som tyvärr var död.  Jag tror att lemonhanen kommer att bli riktigt fin. Nu är vi riktigt trötta och ska göra kväll.


/Anki

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards