Alla inlägg den 25 september 2009

Av Anki - 25 september 2009 22:18

Tack snälla Shopie för hjälpen!


Nu kan jag äntligen lägga in bilder. Jag har redan infogat en till mitt förra inlägg.


På bilden ser ni Tindra och Benito.

Jag köpte de allra minsta halsbanden som fanns på djuraffären och fick ändå göra fler hål och sätta dit ett gummiband för att få dom att passa någorlunda. Och ändå halsbanden stora ut runt deras små halsar!

Dom lever verkligen upp till det kanske nötta uttrycket "en stor hund i en liten kropp" och är inte alls nerviga eller tex. rädda för att gå ut och göra sina behov i det fuktiga kvällsvädret.


Och som svar på Carinas kommentar: Ja Carina det är en obesläktad hane och tik.

Som tur är så har jag lärt känna Julia Claesson på nytt.

Hon är numera min klasskamrat. Och eftersom hon har pappilon/chihuahua så har hon lovat mej att ta hand om Benito när Tindra löper.


Kram till er alla /Anki

Av Anki - 25 september 2009 19:48

Tyvärr så har jag int haft så stor inspiration för att blogga på sista tiden eftersom jag inte har lärt mej hur man sätter in bilderna på den här nya bloggplatsen.Rynkar på näsan Och det är ju synd eftersom jag har mycket att visa.


Dels våra valpar som verkligen överträffar våra förväntningar.

Allt flyter på bra, dom springer ut och in genom kattlucken i hundgården. Klarar rampen upp till luckan galant.

Och nu håller vi på att koppeltränar lite smått. Just nu är dom inne och busar och då är det är full rulle.


Jag har även fått två nya kullar i veckan.

Dels min söta lemonhona som fick en kull efter Trollstugans Alf. Jag blev superglad över att en av ungarna var en lemonhona. Och inatt födde Luneas Semla 5 stycken fina ungar. 4 hanar och en hona.

Alla i olika färger och teckninigar. En av hanarna är en fulltecknad choklatedalmatiner!Förvånad

Ingen saffrondalmis men dock en hona med bläs, i färgen??? ja den får ni hjälpa mej med när jag får fram bilder på bloggen.


Nu ska jag naturligtvis titta på Idol. Ha en bra Fredagkväll!

                                                  

                                       

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards