Direktlänk till inlägg 25 september 2009

Rubrik saknas

Av Anki - 25 september 2009 19:48

Tyvärr så har jag int haft så stor inspiration för att blogga på sista tiden eftersom jag inte har lärt mej hur man sätter in bilderna på den här nya bloggplatsen.Rynkar på näsan Och det är ju synd eftersom jag har mycket att visa.


Dels våra valpar som verkligen överträffar våra förväntningar.

Allt flyter på bra, dom springer ut och in genom kattlucken i hundgården. Klarar rampen upp till luckan galant.

Och nu håller vi på att koppeltränar lite smått. Just nu är dom inne och busar och då är det är full rulle.


Jag har även fått två nya kullar i veckan.

Dels min söta lemonhona som fick en kull efter Trollstugans Alf. Jag blev superglad över att en av ungarna var en lemonhona. Och inatt födde Luneas Semla 5 stycken fina ungar. 4 hanar och en hona.

Alla i olika färger och teckninigar. En av hanarna är en fulltecknad choklatedalmatiner!Förvånad

Ingen saffrondalmis men dock en hona med bläs, i färgen??? ja den får ni hjälpa mej med när jag får fram bilder på bloggen.


Nu ska jag naturligtvis titta på Idol. Ha en bra Fredagkväll!

                                                  

                                       

 
 
Sophie

Sophie

25 september 2009 20:19

Åh, grattis till alla bebisar! Extra roligt med Semlans kull tycker förstås jag. :-) Honan med bläs är väl förmodligen orangeagouti eller saffronagouti kanske. Skriver samma sak till dig som till ewa ang att lägga in bilder här på bloggplatsen:


För att lägga in bilder i inlägg måste du först ladda upp dem, det gör du under blogga-->bilder-->ladda upp bilder i menyn till vänster på bloggplatsen. Där väljer du fliken enkel uppladdning och bläddrar fram den bild som du vill ladda upp. Sen hamnar bilden i ditt bildarkiv. När du sen vill infoga en bild i ett inlägg så gör du det genom att ställa markören där du vill ha bilden och sedan klicka på den lilla ikonen med ett träd på (infoga/redigera bild) precis ovanför rutan du skriver i. Då får du upp en ruta där du väljer vilken eller vilka bilder du vill infoga. Voila! :-)

http://luneas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki - 14 maj 2012 12:56


Som fyraåring tyckte jag att Anders Linder var det tjusigaste som fanns när han sjöng "Åh fröken Lisselotte" på TV och spelade på sin cello. Till min föräldrar sa jag övertygande att:-Honom ska jag gifta mig med när jag blir stor, om han inte är en g...

Av Anki - 24 maj 2011 21:33

Tantvarning 1: Ikväll har jag gjort det! Det som jag länge har drömt om men inte fattat mod till att genomföra: -Jag har packat allt mitt studiematerial inför morgondagen på högskolan i en dragväska! Tänk hur många gånger jag förbannat min fåfäng...

Av Anki - 4 maj 2011 21:22

Säg den glädje som är långvarig... Sent igår kväll när jag gick ut för att natta mina djur såg jag Att Tyra inte mådde så bra. Och varningklockorna började ringa.. Imorse när jag vaknade för att fira min födelsedag så stod jag  inför fakta. Tyra ...

Av Anki - 3 maj 2011 21:58

Äntligen föddes det en kull i mitt marsvinsrum. Den 1/5 föddes den andra Mosaiques-kullen för i år. Och det beror inte på att marvinen inte har haft tillfälle att para sig, utan dels för att jag inte har haft så mång djur att sätt ihop för parning ef...

Av Anki - 16 mars 2011 18:04

Ni som följer mig på Facebook har säkert uppmärksammat att vi på sista tiden har haft riktigt otur med våra fyrbenta vänner. Dels förlorade vi vår unghund Chanel genom en bilolycka den 27/2. Dels somnade vår älskade marsrsvinshona Bella in i går efte...

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards