Alla inlägg under september 2009

Av Anki - 16 september 2009 18:28

Eftersom jag håller på att succeisivt trappa ner på antalet marsvin.

Så har nu 10 stycken flyttat och hittat nya hem.

Men det är fortfarande full rulle på marsvinsfronten.Glad

I morse när jag kom ut till marsvinen så hane Mosaique's Sockervadd fött sin kull e: Trollstugans Alf.

Fyra fina ungar hade sett dagens ljus.

Unge nr 1) Eng. crested hane på 80 gr

unge nr 2) Hona self 70 gr

unge nr 3) hane eng. crested 60 gr

Unge nr 4) Hona self 100 gr.

Alla var naturligtvis pe white eftersom båda föräldrarna är vita.

Jag hoppas verkligen att den här kullen kommer att klara sej eftersom jag har haft otur med kullarna efter Alf.

Men i nuläget ser alla pigga ut och Sockervadd brukar vara en duktig mamma.


Våra efterlängtade valpar Benito och Tindra har flyttat in.

Det går jätte bra på nätterna och med rumsrenhetsträningen.

Och Björn bygger för fullt på rastgården.....


/Anki


Av Anki - 9 september 2009 20:51

OJ! Hur kan dom bara byta så här utan att meddela före.

Nytt namn och helt ny design och profil.

Min bloggande mamma som är 78 år kommer att bli helt förvirrad nu.

Det blir inte heller lätt för en 46-åring men jag ska försöka ivarjefall.


Idag har jag jobbat som elevrepresentant med att kvalitetsäkra skolan.

Ett jätte tufft jobb, Jag har tänkt så att hjärncellerna kokar.


Ikväll har jag blivit intervjuad och fotad av en reporter från hemmets vän som ska göra ett reportage om mitt liv.


Björn har jobbat för fullt med att få vår nya gäststuga på plats.


Nu ska jag se Idol, ett av två program per år som jag faktiskt brukar orka titta på.


Jag hade tänkt lägga in en bild på stugan, men nu fattar jag faktiskt inte hur man lägger in bilder med det här nya programmet.

Kan någon hjälpa mej?


Jag har även uppdaterat min hemsida med många nya djur på Till salu-sidan: mosaiques-marsvin.se


Av Anki - 5 september 2009 20:09

Ja då, jag vill så gärna fortsätta att vara med i föreningen och att ställa ut. Men som sagt var så har vi andra tankar på vad rummet skulle kunna användas till, men jag skulle ju helst både vilja äta kakan och ha den kvar.


Jag älskar mina marsvin orehört och det känns jätte jobbigt och som en tung separation som jag ska gå igenom. Men somsagt var så tar ju marsvinen och deras skötsel både mycket tid och pengar. Och lite av det skulle jag just nu vilja lägga på en annan dröm som både jag och övriga familjen vill förverkliga.


Men jag kommer att kunna ha kvar ett burskåp.

Och det är en lång process innan jag når dit.

Eftersom jag inte vill ta bort några marsvin och vill att alla ska ha det bra i sina nya hem.


Jag har ivarjefall lagt ut några uppfödargrupper på men hemsida under "Djur till salu" för den som är intresserad.

Men naturligtvis så får du ta hem enbart Eloise, Gisela om du längtar efter henne...


Idag har jag hälsat på mitt lilla hjärtegull Gabriel i Märsta.

Så dagens bild är Mormors lilla solstråle.

Av Anki - 2 september 2009 20:40

Eftersom vi i familjen har kommit överens om att använda rummet där marsvinen bor till något annat, så är nästan alla mina marsvin till salu.


Jag kommer att få plats med ett burskåp och kommer därför att behålla några skinny, de som jag med mina mått mätt anser att är de bästa.

Och den lilla blivande lemon-avelsgruppen.

Birk och Bella blir naturligtvis också kvar.


Nu tycker säkert många att det här låter konstig, eftersom jag har varit lite av en eldsjäl. Men behoven och intressena förändras under livets gång och just nu har vi fattat detta beslut, så får vi sedan se framtiden an.


Om någon nu läser detta som är uppfödare och som vet att jag har djur från er som ni gärna då väljer att ta tillbaka innan dom kommer ut till allmän försäljning så har ni möjlighet att hojta till nu.


Lista på tillsaludjuren kommer att komma upp på min hemsida inom kort.


Erik Edins vebbhotel har släkts ned, jag finns därför på en ny mailadress:

ankitorn@gmail.com


Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards