Alla inlägg den 28 februari 2010

Av Anki - 28 februari 2010 21:55

I går flyttade Filur och Pinglan till ett jättetrevligt kel-hem. Jag skickade med dom två Marsvinsmagazinet och förhoppningsvis blir det nya medlemmar till föreningen. Så nu har jag bara 14 marsvin kvar.

Och i början av veckan flyttar ytterligare två hanar. Men snart får jag hem lilla Mosaiques Suprise som var det sista som Birk gjorde innan han somnade in för gott, då är det 13 stycken marsvin.

När jag började trappa ned och hade ca 48 djur så trodde jag aldrig att det skulle gå så här smidigt och att jag skulle kunna hitta så bra hem till de vuxna djuren.

Nu har jag pe.white plus 3 stycken lemon och tre pettar. Känns riktigt lagom tycker jag. Mosaiques Tropicana är dräktig med Trollstugans Alf och kommer att föda i mitten av Mars. I den kullen kan det bli både pe. white, lemon och creme.

I kväll har jag även anmält 4 marsvin till utställninge i Kungsgården de 13/3. Två lemon i ras och två till petklass. Så på Tisdag blir det trimmning här.

Jag hoppas att det inte blir för kyligt eftersom jag helst vill sitta ute i dagsljuset så att jag ser ordentligt.


Idag har jag, Björn, Emil och Isak haft en riktig måbra-dag och bara ägnat oss åt varandra. Först sovmorgon, sedan BIO och efter det mexicansk restaurang. Det var supergott så det var inte sista gången. Jag beställde Natchos med kycklinfile'. Björn åt honungsglaserade revbens spjäll och killarna tacosplatta.

Nu ska vi nanna kudden.


Kramisar /Anki

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards