Alla inlägg den 29 september 2007

Av Anki - 29 september 2007 21:04

Igår morse innan jag åkte till folkhögskolanskolan så upptäckte jag att min rexhona Mosaique´s Toy fött två ungar!

Gissa om jag hade bråttom hem för att titta närmare på de små grynen när plugget var slut.

Två bastanta honor på 124 och 116 gram,

naturligtvis så blir den ena kvar här hos oss!

Den lyckligen fadern är Rospiggens Appelfruit, som numera bor hos

Eva-karin (Björnstigens)


I helgen så ska jag vara plast mormor till min man Björns söta barnbarn Hugo och Filippa så det blir full rulle här i huset, vi blir 9 personen sammanlagt.


Men om jag vill få en lugn stund så har jag ju mitt marsvinsrum att dra mej tillbaka till.


Idag har jag även anmält fyra marsvin till utställningen i Kallhäll den 21/10

Nämligen : Luneas Quincy (english crested) 

Guldpet Mosaique´s Birk

Mosaique´s Caffe-Latte (underbart söt liten juniorhona i färgen chockolate/white) och slutligen

en av våra sheltiehanar: Mosaiques Haakon


Och ni där ute.... Ha en bra fortsättning på helgen

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards