Alla inlägg den 14 maj 2012

Av Anki - 14 maj 2012 12:56

Som fyraåring tyckte jag att Anders Linder var det tjusigaste som fanns när han sjöng "Åh fröken Lisselotte" på TV och spelade på sin cello. Till min föräldrar sa jag övertygande att:
-Honom ska jag gifta mig med när jag blir stor, om han inte är en gubbe då. Några år senare dök han till min fötjusning även upp i barnpgrammet VIlle, Valle och Viktor. Tiden gick och för den yngre generationen är Anders nog mera känd som P-O i programmet Vintergatan. Mina Idoler har under livet växlat och har periodvis varit av ett helt annat virke än Anders Linder och hans cello.

Men eftersom min mamma har pratat om den episoden hela  mitt liv så tog jag naturligtvis tillfället i akt att berätta hela historien när jag igår, 45 år senare av en slump stötte på honom i Haga-Parken.

Eftersom jag redan är gift, och han trots allt faktiskt hade blivit en gubbe så blev det inget frieri utan jag nöjde mig med en bild på min gamla idol. Så Mamma och Pappa; -Det blev vi till slut, om blott för 10 sekunder!

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards